הנדנדה (על פי פרגונאר), 2001 , אריג כותנה
בהדפס שעווה הולנדית, בובה, נדנדה, צמחיה
מלאכותית, 330 × 350 × 220 ס"מ לערך,
גלריית טייט, לונדון
|
פרגונאר, הנדנדה, 1767,שמן על בד, אוסף וואלס, לונדון |
עבודותיו של שוניברי מציגות בובות
ללא ראש שכן הן סימן למהפכה הצרפתית (1789 - 1799) היות ובזמנה ראשי האריסטוקרטים שנתפסו על ידי המהפכנים- נערפו. פרגונאר איבד את פטרוניו בימי המהפכה דבר שגרם לו לפגיעה כלכלית ולאיבוד כמה מחבריו.
בעבודת אמנות זו, שוניברי ממחיש את מחיר ההנאות והקולוניאליזם. שוניברי מלביש את המתנדנדת בבגדים ברוח התקופה (צרפת של המאה ה-18) אילו צבעי הבדים
ודוגמאותיהם הם של בגדים אפריקאים (אינדונזים במקור, הובאו לאפריקה על ידי
הקולוניאליסטים) ואומצו על ידי התושבים.
שוניברי
מציב את המתנדנדת בגן המלא והגדוש בצמחייה, מציב סבכות ויוצר אווירה של גן כמקום
המשמש כמפלט לאהבה, וכן דואג שמיקום הצופה יהיה זהה לצופה של פרגונאר- המקבל הצצה אל מתחת לשמלתה של הגברת המתנדנדת.
like
ReplyDeleteככל שאני קורא אני מתחיל להבין שמאחורי כל אמונות ישמשהו,
ReplyDeleteאני רק לאחרונה התחלתי להיות חובב אמיתי של ציורים כי לפני זה פשוט הייתי רואה ציור יפה וממשיך הלאה, היום כל ציור בעיניי מקבל משמעות וזה מה שיפה בדבר הזה שנקרא אמונות.